'' Kafesinden kaçmış birer kartal gibi, hiç yorulmamış ve aç kurtlar gibi, amansız bir Sayan dağı fırtınası gibi geldiler üstümüze prensim. Son askeriniz de orada can verdiğinde ve son bayrak da toprağa düştüğünde, onlar hiç arkalarına bakmadan ve sanki hiç savaşmamış gibi sürdüler atlarını bozkıra. Prensim soruyorsunuz nasıl durdurabiliriz diye? Efendim, onlar (TÜRKLER) durdurulamazlar."
(Çinli komutan Ho-Tsun'un Çin prensine hitaben yazdığı mektuptan alıntı)

“Bismillah ve ali berekatü Resulullah, Kabza, Cebrail Aleyhisselâm eliyle Hak Teala'nın emriyle, cennetten çıkıp, evvela Âdem Aleyhisselam'a verildi, ondan sonra, Sultan-ı Enbiya, Peygamber Efendimize verildi. Onun izni şerifiyle Sâd Bin Ebî Vakkas pirimiz oldu. Ondan, sahabe birbirine verdi, oradan ustalar aldı, benim ustam da bana emanet etti, ben de emaneti sana teslim eyledim. Fîsebilillah, niyet edip gaza niyetine ok at, talip olan kabza aşıkına bu minval üzere, hayır ve dua ile teslim edersin.” ( küçük kabza merasimi duası )


4 Temmuz 2008 Cuma

YENİ YAY USTALARIMIZ DOĞUYOR

- Son yıllarda, içimizdeki gerçek ben ortaya çıkmaya başladı gibi geliyor bana. Beni arayıp Osmanlı (Türk) Yay yapımı hakkında bilgi alan arkadaşlar çoğaldı. Ve bu arkadaşlar boş durmayıp çalışmışlar, halada çalışıyorlar. Yay yapıyorlar, ecdadın yaptığı yayları inceliyorlar, inanın ben şahsen çok seviniyorum. İki arkadaşımızın çalışmalarından kısa bir özeti sizin için hazırladım.
.

Tuncay KESKİN ( Tekirdağ ) :
- Tuncay Keskin kimdir ? ... >>>
- Yaptığı osmanlı yaylarını daha da geliştirmek için uğraşıyor. Yaptığı yayları ve okları sizlerede göstermek istedik.


.
.

Ercan ÖZEK ( Edirne ) :

- Osmanlı Yaylarını detaylı inceliyor. Edirne müzesindeki çalışmalarından bir kaç görüntü ve notuda sizlerle paylaşmak istedik.































Edirne Arkeoloji ve Etnografya Müzesi Müdürlüğü
Türk-İslam Eserleri
Silah Bölümü

Envanter kayıt no : 286
Eşyanın sıra no : S. 80 / 279
Geldiği yer : Topkapı Sarayı Müzesi.
Envanterdeki ölçü : 75 – 116 cm
Yapılış tarihi : H.1115
İmzası : İbrahim
Kuram : Normal- tirkeş.
Uzunluk : 113.5 cm
Ağırlık : 340 gr
Deri : 0.02 cm
Sinir : 0.42 cm
Ağaç : 0.42 cm
Boynuz : 0.52 cm
Kabza : 11.6 cm
Sal : 22.02 cm
Kasan : 19.72 cm
Baş : 9.03 cm
Durumu : İçi dışı kırmızı ve yaldızla çiçeklidir, tezhibi yer yer dökülmüştür ve çatlaktır aşırı yıpranmış,yarılmalar var,şişmiş ,bazı yerleri çökmüş (darbe almış olabilir).

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Yay yapabilmek için ne doğru malzemeyi bulabiliyorum nede proje safhasına girebiliyorum daha çok araştırmam daha çok derinleşmem gerektiğine inanıyorum!Rıdvan Hocayı ve diğer usta arkadaşları tebrik ediyoum.Atalarımızın mirasına sahib oluyorlar.(akça ağaç buldum ama doğrusu olup olmadığını bilmiyorum!)

Unknown dedi ki...

ben de osmanlı yayı ile bitirme tezi aldım yardımcı olursanız sevinirim dd250e@gmail.com mustafa armutlu

ERTUĞRUL dedi ki...

İyi çalışmalar ,araştırmalarınız ve uğraşlarınız için sizleri kutluyorum ,yay her zaman ilgimi çekmiştir ,fakat kurulma tekniğini ,Türk nümismat derneğinin yayınlamış olduğu ,mesrur izzet bey özel sayısına kadar öğrenemedim ,diğer ismi ali sami boyar 'dır, 1. emisyon paralarımızın gravür çalışmaları ona aittir . yay konusunda çizimleri mevcut ,eğer kitabı bulabilirsem sitenize göndereceğim. selamlar , iyi çalışmalar

Rıdvan Uzuntaş ; dedi ki...

ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM İLGİNİZE, BULUNCA HEMEN GÖNDERİN YAYINLIYALIM,İNSANLAR DÖRT GÖZLE YENİLİKLERİ BEKLİYORLAR.
İNANIN TÜRK HALKI OKÇULUK SPORUNU ÇOK SEVİYOR,MALESEF YILLARCA İHMAL EDİLMİŞ, AMA SİZLERİNDE KATKILARIYLA ATA SPORUMUZ OKÇULUĞU TEKRAR İNŞAALLAH GERÇEK DEĞERİNE YÜKSELTİCEĞİZ.SAYGILAR.- Rıdvan UZUNTAŞ.

ERTUĞRUL dedi ki...

Daha Önce SANATÇI ADINI YANNIŞ HATIRLAMIŞIM , DOĞRU AD Ahmet Mesrur Durum.

ERTUĞRUL dedi ki...

Daha Önce Sanatçı Adını Yanış Hatırlamışım , isim Ahmet Mesrur Durum 'dur.

irfanozdemir1719@gmail.com dedi ki...

selam ve saygilarimla....
Kompozit Osmanli yay ve ok yapimiyla ilgili bir kurs veya eser varmidir.Gercekten yaoimini ögrenmek istiyorum.
selam ve hürmetlerimle....

Unknown dedi ki...

Mustafa kani nin kitabını pdf olarak nereden bulacağım.

ERTUĞRUL dedi ki...

İnternette( Okçuluk Kitabı)olarak ararsanız çıkar.